Svart godis fick pris

Av
Lina Campbell

HELSINGBORG. Vid Guldkärnangalan på Helsingborgs Arena i förra veckan korades Lakritsfabriken i Ramlösa till årets marknadsförare i Helsingborgsregionen.
Ända sedan 1966 har Marknadsföreningen i Helsingborgsregionen uppmärksammat människor och organisationer som gjort bra saker för regionen. Lakritsfabriken mottog utmärkelsen med följande motivering: ”Ett smakfullt, genomtänkt och kreativt arbete har på kort tid resulterat i en både snabb tillväxt och en växande trend för en spännande och av många uppskattad råvara. Genom en särskiljande design, strategiska samarbeten och smart marknadsföring har Årets marknadsförare lyckats fånga en allt större kundkrets för sina välsmakande premiumprodukter, både i Sverige men också på många andra håll i världen”.
Vinnarna i de övriga kategorier var Kent Plateryd, för årets designer, Kullamannen, för årets evenemang, samt Hasse Andersson, för årets personlighet.

Publicerad 16 October 2015 17:00