Inom några dagar väntas målningen vara helt klar.

Inom några dagar väntas målningen vara helt klar. Foto: Joel Winqvist

Och vad händer här då?

Fasad utmed Drottninggatan har målats om

HELSINGBORG. Den som passerat Drottninggatan fram, och framförallt Sundstorget, med två öppna ögon lär inte ha missat den vägg intill en offentlig toalett som plötsligt ser betydligt mer färggrann ut.

Kanske undrar de förbispatserande helsingborgarna vad detta rör sig om? Svaret har kanske redan den noggranne Lokaltidningenläsaren som följt oss på webben den senaste tiden.

Målningen är ett led i en lokal satsning på handeln i city, inte minst inför stundande Black friday som sker den 29 november i år.

När målningen är helt klar, ska det stå "Local is the new black" på väggen.

– Det ska vara det "nya svarta" att handla lokalt och gynna eldsjälar i city med logga och kampanjer, sa Hanna Candell, vd på Helsingborg city, i en intervju med Lokaltidningen.se nyligen.

Läs mer om satsningen i denna artikel:

Publicerad 13 November 2019 11:50